Навчальний процес та Результати моніторингу якості освіти. Річний звіт.



РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ОСВІТИ СТАНОМ НА ТРАВЕНЬ 2019/20 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ

У період з 04.05.2020 р по 15.05.2020 р. в дошкільному навчальному закладі всі педагоги, залучені до освітнього процесу, проводили підсумковий моніторинг рівня досягнень та засвоєння програмних вимог станом на кінець 2019-2020 навчального року. Особливостями проведення обстеження у поточному навчальному році є врахування організованої дистанційної форми проведення освітнього процесу у зв’язку із оголошеним загальнонаціональним карантином з 12.03.2020 року. Матеріали занять було надано батькам згідно перспективних планів педагогів для кожної вікової групи.
Під час комплексного оцінювання педагоги враховували три основні принципи:
активність дистанційної роботи дитини,
створення умов для розкриття певних знань,
максимальна реалізація навичок дитини,
спрямованість на підвищення результативності освітнього процесу.
Також педагоги дотримувались певного алгоритму: використання діагностичного інструментарію; використання методів і прийомів (методика обстеження), які допомагають виявити фактичний різнобічний рівень розвитку дитини; за результатами освітньої роботи – визначення рівня засвоєння знань (високий, достатній, середній, низький).
Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми, міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали продукти праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).
Отримані результати дали педагогам змогу визначити, які з пройдених тем вивчалися дистанційно, а тому важливим буде на наступний навчальний рік посилення роботи з цих тем, перегляд запланованих форм роботи, тем, тощо.
Отже, в результаті проведеної роботи на кінець навчального року маємо такі якісні показники моніторингу рівня досягнень вихованців ДНЗ (за зведеною таблицею по ДНЗ) (табл.І):
Таблиця І
Порівняльні якісні показники засвоєння програмних вимог
Базового компоненту дошкільної освіти за 2019/20 навчальний рік
 
№ з/п
Освітні лінії
Показник на вересень 2019р
у %
Показник на травень 2020р
у %
Динаміка зміни +/-
1
2
3
4
5
1
Освітня лінія «Особистість дитини»
89
95
+6
2
Освітня лінія «Дитина в соціумі»
89
96
+7
3
Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі»
90
95
+5
4
Освітня лінія «Дитина у світі культури»
89
95
+6
5
Освітня лінія «Гра дитини»
90
96
+6
6
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
90
96
+6
7
Освітня лінія «Мовлення дитини»
84
90
+6
     Протягом наступного навчального року педагогами буде проведено освітню роботу, яка буде спрямована на покращення показника рівня формування компетенцій дітей з урахуванням дистанційної форми освіти у поточному навчальному році.
    Особливої уваги буде надано корекційно-відновлювальній роботі у спецгрупах, де діти мають особливості мовленнєвого розвитку, необхідно продовжувати роботу над формуванням компетентностей освітньої лінії «Мовлення дитини» (фонетичної, елементів грамоти, лексичної, граматичної, діалогічної, монологічної, мовленнєвої та комунікативної). у межах виконання річних задач закладу освіти.
      Для покращення ефективності показників рівня досягнень дітей дошкільного віку педагоги працюватимуть протягом поточного навчального року спільно з батьками, залучаючи їх до освітнього процесу під час різних режимних моментів.
    Таким чином, під час подальших комплексних оцінювань педагоги будуть створювати умови для всебічного формування компетентностей згідно віку.  






Звіт керівника за 2019-2020 рік.

У 2019/2020 навчальному році зміст освітнього процесу визначався Базовим компонентом дошкільної освіти (нова редакція), затвердженою Освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Дитина» (наук. кер. Проскура О.В., Кочина Л.П., Кузьменко В.У., Кудикіна Н.В.) в усіх вікових групах. Педагогічний колектив дошкільного навчального закладу працював над втіленням в практику оптимальних форм і методів роботи щодо розвитку особистості дитини, її нахилів та здібностей, забезпеченням належного розвивального середовища.
Мережа груп дошкільного навчального закладу станом на 01.09.2019р. складала 5 груп. Серед яких: 1 – група раннього віку,  4 – дошкільні групи. В групах протягом навчального року виховувалось 96 дітей. У 2020 році 23 вихованці старших груп отримали дошкільну освіту та переходять до школи.
Прийом дітей до дошкільного навчального закладу у 2019/2020 навчальному році здійснювався відповідно до  реєстрації, згідно заяв батьків, медичних довідок про стан здоров’я дитини. Дані про дітей та їхніх батьків зберігаються у електронній базі даних програми «Курс: Дошкілля». Ділова документація з питань прийому дітей та їх вибуття оформлювалася за встановленою формою відповідно до нормативних вимог Інструкції про ділову документацію в дошкільних закладах (наказ МОН України від 30.01.1998 № 32).
Режим роботи дошкільного навчального закладу: п’ятиденний з 7.00 до 17.30.
Графік роботи закладу задовольняє запити батьків.
Всі групи повністю укомплектовані згідно віку дітей та відповідно до вимог Закону України «Про дошкільну освіту».
За штатним розписом у дошкільному закладі працює 27 осіб. Із них 11 педагогів, 16 осіб обслуговуючого персоналу. Педагогічним, медичним                               і обслуговуючим персоналом дошкільний заклад укомплектований не повністю. В закладі немає  інструктора з фізичного виховання  на 0.5 ставки і підсобного робітника на 0.75 ставки.
Педагогічний склад – 11 осіб:
- директор - 1;
- вихователь – методист , практичний психолог - 1;
- музичний керівник - 1;
- вихователі – 8.







                                    Освітній рівень педагогів

№ з/п
Категорія
педпрацівників
Всього
Освіта
Пед. працівники (стаж роботи до 3-х років)
Неповна вища (молодший спеціаліст)
Базова вища (бакалавр)
Повна вища (спеціаліст)
Магістр
Не за фахом
Фахова
1.
Директор
1
-
-
-
-
1
-
2.
Вихователь-методист
практичний психолог
1
-
-
1
-
-
1
3.
Вихователі
8
1
-
3
3
-
1
4.
Музичний керівник
1
1
-
-
-
-
-
5.
Практичний психолог
-
-
-
-
-
-
-
   У порівнянні з минулими роками освітній рівень працівників закладу значно покращився. В зв’язку з відкриттям ще 2 груп до складу колективу додалися працівники. Вихователь-методист Чумаченко О.О. та вихователі Шелест А.О..
Кваліфікаційний рівень педагогів
Кількість
Із них мають управлінську освіту
Тарифний
розряд
Спеціаліст
Категорія
Педагогічне звання
11
10
9
Вища
Перша
Друга
Старший вихователь
Вихователь - методист
11
1
5
3
1
9
-
-
-
-
-

       Кваліфікаційний рівень дещо покращився завдяки тому, що за результатами атестації вихователю Бісеровій І.Л.,  було встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст» 11 розряду. Проте, адміністрація закладу і надалі планує протягом наступних років удосконалювати кваліфікаційний рівень педпрацівників за рахунок курсів підвищення кваліфікації, позачергової атестації.
     В дошкільному навчальному закладі існують такі  структурні підрозділи: як
- методична служба,
- адміністративно – господарча служба,
- медична служба,
- служба охорони праці.
    Всі служби очолюють кваліфіковані спеціалісти. Люди , які знають свою справу та працюють на позитивний результат. Особливу  увагу хочу звернути на той факт, що, у нашому закладі  функціонує адміністративна комісія, до складу якої ввійшли: директор, вихователь – методист,  медична сестра. Завданням цієї комісії є в першу чергу допомогти діткам, які лише прийшли до садочка  та батькам легше пройти  адаптаційний період та враховуючи індивідуальні особливості покращити перебування дитини в закладі. Дати можливість відчути позитивне ставлення та єдність в даній справі. Як результат роботи за рік ми маємо своєчасність надання  допомоги дітям  та консультації батькам, уникнення конфліктних ситуацій там, де вони могли б мати місце.
Тому всі члени комісії володіють ситуацією по кожній дитині та тримають на контролі. І в цьому році ми продовжуємо роботу комісії працюючи з новим набором дітей.
     Вже традицією стали індивідуальні зустрічі  батьків дітей, що вперше йтимуть у садочок, із директором.
     Невимушена бесіда дає  свої результати. Адже батьки знайомляться із нормативною базою закладу, Правилами внутрішньо – трудового розпорядку, режимом роботи закладу, із порядком оплати за перебування дитини в дошкільному закладі та надають побажання щодо індивідуальних особливостей своєї дитини. Адже особистісно – орієнтований підхід у вихованні є основою у роботі наших спеціалістів.
     Батьки по максимуму отримують інформацію, яка діє на  випередження, щоб уникнути небажаних проблем та полегшити період адаптації дитини. Ми намагаємося зробити все, щоб батьки відчували себе повноправними членами нашої великої дитсадівської родини, стали учасниками навчально – виховного процесу.
     Методична робота в дошкільному навчальному закладі  «Колосок» протягом 2019/2020 навчального року була спрямована на підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, розвиток творчого потенціалу кожного члену педагогічного колективу, а відтак – на досягнення позитивних результатів у вихованні, розвитку та навчанні дітей, оптимізації  освітньо - виховного процесу.
     Зміст методичної роботи в закладі будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, інструктивно – методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, прогресивному педагогічному досвіді.
  Пріоритетним напрямом діяльності педагогічного колективу протягом 2019/2020 н.р. було спрямування освітнього процесу на реалізацію Базового компонента дошкільної освіти.
    Протягом 2019/2020 навчального року педагогічний колектив дошкільного навчального закладу    працював за проблемним питанням:   «Сприяння реалізації  освітніх ліній  Базового компонента   дошкільної освіти через формування  патріотичного  виховання  у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку»
Пріоритетними у 2019/2020 навчальному році були і залишаються здоров’язберігаючі аспекти. Фізкультурно-оздоровча робота в закладі організовується відповідно до Базового компонента дошкільної освіти України (нова редакція), Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», інструктивно-методичного листа МОНУ від 02.09.2016 № 1/9-456р. «Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах». 
Для цього у дошкільному навчальному закладі було створено такі умови:
·         традиційно проводилися педагогічні години, які були спрямовані на визначення системи педагогічних впливів, що забезпечували підвищенню якості освітнього процесу;
·         педагогами розроблені чіткі перспективні та календарні плани  роботи;
·         планомірно проводилась робота щодо покращення матеріально - технічної бази в кожній віковій групі;
·         робота з організації освітнього процесу носила методичний характер та була побудована на моніторингу досягнень дошкільників згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти.
   З метою вирішення поставлених завдань педагогічний колектив працював над удосконаленням структури методичної роботи  дошкільного навчального закладу, яка ґрунтується  та враховує особливості організації методичної роботи як суттєвого чинника  формування творчого педагога. Структура методичної роботи включає  як традиційні, так і нові форми методичної роботи, серед яких:
·         колективні та групові форми: педагогічні ради, семінари - практикуми, колективні перегляди, освітні пректи, консультації з усіх розділів програм;
·         індивідуальні форми роботи: консультації, самоосвіта, анкети, бесіди за результатами контролю.
    Організація методичної роботи відзначалася плановістю, систематичністю та результативністю.
    Роботу педагогічних рад було сплановано та проведено згідно поставлених завдань перед колективом на навчальний рік. На педагогічних радах обговорювалися основні принципи, методи та прийоми роботи з дошкільнятами та їх вдосконалення, розглядалися  питання удосконалення та впровадження у організовану навчально-пізнавальну діяльність досягнень науки і  передового педагогічного досвіду, обговорювалися питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвиток їх творчої ініціативи  та  аналізувалося  провадження інноваційної діяльності у вікових групах. 
Ефективною формою методичної роботи, які сприяли обміну досвідом роботи колег, стали проведення колективних переглядів занять. Протягом 2019/2020 навчального року на високому методичному рівні були проведені такі заняття:
·        «Маленькі таємниці великих дослідників» - пошуково-дослідницька діяльність (старша група), Вовненко О.В..;
·       «Сімейне виховання у казках В. Сухомлинського (молодша  група) Кирилова Н.В.;
·       «Щоб навчатись, розвиватись у пісочку треба гратись» - сенсорно-пізнавальний розвиток з елементами пісочної терапії (група раннього віку), Шелест А.О.;
·       Інтегроване заняття  «Рухайся – здоровим будь» (старша група), Бісерова І.Л.;
·       Інтегроване заняття з патріотичного виховання «Ми маленькі Українці» (молодша група), Проценко Л.М.;
·        «Стежинами країни Здоров’я» інтегроване заняття з формування основ здорового способу життя (молодша  група) , Тростяна І.А.
·       Інтегроване заняття «Що таке музика» з використанням системи «Елементарне музикування К. Орфа (старша група), Костенко Т.О.;
·       Заняття з розвитку мовлення та культури мовленнєвого спілкування з використанням ТРВЗ (старша група) , Чумаченко О.О.
    Колектив дошкільного навчального закладу  приймав активну участь в методичній роботі управління освіти , молоді та спорту Кропивницької РДА. Робота у районних методичних об’єднаннях, Школі педагогічної майстерності, авторської школі, у Школі молодого вихователя, центрі творчого зростання сприяла підвищенню ефективності, якості педагогічної праці педагогічних працівників дошкільного закладу.
  На високому методичному рівні були проведені традиційні заходи дошкільного навчального закладу.
Протягом року забезпечувався організаційно-методичний супровід проведення свят, розваг та театральних дійств, спрямованих на вивчення фольклору, етнографії, національної культури й мистецтва.
У закладі успішно пройшли такі свята та розваги як «Ярмарок», «Свято Святого Миколая», «Різдвяна казка», «9 березня – Шевченківський день», «Великоднє свято», «День Пам’яті загиблих у Другій Світовій війні», родинне свято до Дня матері «Майстер-клас з виготовлення ляльки-мотанки».
Проведення зазначених заходів допомогло педагогам на належному рівні працювати над вирішенням головних завдань річного плану роботи. Колектив дошкільного навчального закладу був згуртований, працьовитий, спроможний виконати будь-які поставлені перед ним завдання річного плану.  
Отже, підсумовуючи роботу колективу закладу за 2019/2020 навчальний рік, слід зазначити, що професійна діяльність педагогічного колективу здійснювалась на достатньому рівні, її результатом стали наступні показники:
-         підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу
         педагогів;
-         використання набутого досвіду педагогами колективу;
-         удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи в
         закладі;
-         достатній рівень виховання та розвитку дітей;
-         сприятливий психологічний клімат у колективі;
-         підвищення зовнішнього іміджу дошкільного навчального
         закладу.
У закладі встановлено доцільний режим харчування, наявні меню-вивіски про меню на день, об'єм страв для дітей раннього та дошкільного віку, графіки видачі їжі, добові проби, призначено відповідальних осіб за організацію харчування, ведеться контроль за дотриманням правил організації харчування з боку медперсоналу та адміністрації. Харчоблок, комори, система холодного та гарячого водопостачання, технологічне та холодильне обладнання в робочому стані.
Харчування в дошкільному навчальному закладі наближене до раціонального і здійснюється відповідно до примірного двотижневого меню, яке складено на зимовий, весняний, літній та осінній періоди року. При складанні меню харчування було враховано:
-                     вікові групи (раннього віку; дошкільного віку)
-                     тип дошкільного закладу (заклад загального типу)
-                     режим харчування ( 3-х разове).
Кожні десять днів місяця проводиться аналіз виконання натуральних та грошових норм харчування, та їх подальша корекція.

     Хочу зазначити, що ми продовжуємо працювати над імплементацією Закону України «Про освіту» та створювати умови для повноцінного функціонування закладу.
       На виконання наказу УБОіН № 187 від 31.03.2004 року «Про організацію роботи із зверненням громадян в закладах освіти» була організовані робота із зверненнями громадян, яка здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента  України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування Конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», згідно з інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування.
        За 2019/2020 навчальний рік до дошкільного навчального закладу надійшло 3 звернень, з них:
·         питання працевлаштування 3 звернень;
·         питання батьків щодо виховання дітей в групах;
·         питання харчування і кошти за харчування.
       Колективних та повторних звернень не було. Всі звернення були зареєстровані відповідно до чинного законодавства.      
         В порівнянні з минулим навчальним роком кількість звернень зменшилась, письмові звернення відсутні. Що свідчить про належний рівень просвітницької діяльності, взаєморозуміння в роботі з батьками.
   Протягом року зі сторони адміністрації та медичних сестер питання харчування знаходяться на постійному контролі. Аналіз проводиться щомісячно, про що надається звіт до управління освіти про виконання норм харчування та про стан забезпечення продуктами. На досить високому рівні знаходяться питання дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно – гігієнічних та протипожежних норм.
  Проводяться необхідні заходи по профілактиці дитячого дорожньо – транспортного травматизму, попередженню пожежі від дитячих пустощів з вогнем.
      Дошкільний навчальний заклад  «Колосок» підпорядкований управлінню освіти, з січня 2018 року фінансування закладу відбувається з бюджету Бережинської сільської ради.
     Протягом 2019/2020 навчального року були профінансовані всі захищені статті, передбачені законодавством, до того ж були виділені кошти на:
·         послуги зв’язку , інтернету;
·         опалення , водопостачання;
·         електропостачання;
·         вивезення сміття , викачування зливної ями;
·         будівельні матеріали;
·         дератизація.
    Багато проблем матеріального господарчого характеру ми вирішуємо  власними силами та за допомогою батьків.
   Це придбання паперу і канцтоварів, сантехнічного обладнання, оформлення коридорів, придбання стендів, пошиття дитячих костюмів, оформлення музичного залу на свята та утримання оргтехніки.
 В кожній групі вихователі разом з батьками проводять велику роботу щодо естетичного оформлення груп та придбання необхідних дидактичних ігор, літератури, дитячих меблів.
Особливу роль у нашій спільній роботі з родинами вихованців відіграють батьківські комітети: вони допомагають  в освітньо – виховній і господарській роботі. Ми звичайно намагаємося не перекладати на батьків свої проблеми , по силі вирішуємо самі. Але, коли звертаємося, знаємо : нас зрозуміють і підтримають.
   Велику допомогу надає нам  фермерське господарство. 
  
  Косметичний ремонт в закладі – коридори, групові приміщення, кабінети спеціалістів до всього докладені руки наших працівників.
Своїми силами в цьому році здійснено ремонт мийної кімнати пофарбовано та поновлено обладнання на майданчиках.
 В цьому році весна відзначила і не малою кількістю перевірок.
  Так в березні – проводив моніторинг відділ лабораторних досліджень. Суттєвих зауважень не було.
    В травні – Кіровоградський  обласний сектор перевіряв виконання законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. Всі заходи, які не потребують значного фінансування, були усунені. Суттєвих порушень не виявлено.
  В травні була перевірка спеціалістами головного управління держпродспоживслужби в Кіровоградській області.
  Запропоновано заходи щодо усунення порушень законодавства.
   Варто зазначити, що практично всі вони пов’язані з недофінансування та сподіваємось. Що будуть вирішені в найближчий час.
    Все що залежить від персоналу закладу – виконується в повному обсязі.
   Тому хочу відмітити, що всі працівники нашого дошкільного навчального закладу  «Колосок» добросовісно виконують свої обов’язки. Це ще раз підтверджує,  що випадкових людей у нас немає, всі працюють за покликом душі і серця, та з розумінням ступеню відповідальності.
   Я не в праві відмежовувати себе від колективу.
    І говорить про те, які мої власні досягнення як керівника – мабуть маю не я. Але як керівник я намагаюсь прикладати максимум зусиль та шукати можливості, щоб наш заклад мав все необхідне для створення комфортних умов для навчання і виховання підростаючого покоління.
  Ми завжди пам’ятаємо, що дитячий садок – це різнокольорова планета радості, де щоденно сміються, граються, творять діти. І наш заклад призначений саме для дітей. Я впевнена, що наш колектив зможе здолати всі перешкоди що до організації роботи закладу. Хочу подякувати всім і кожному працівнику закладу «Колосок» за розуміння і підтримку, адже лише разом ми зможемо досягнути мети і йти вперед.




Немає коментарів:

Дописати коментар

06.05.2021р.

 До Всесвітнього дня охорони праці- конкурс малюнка "Охорона праці очима дітей"